Tudtad-e, hogy a nemzetközi repülőnapok legnagyobb sztárjai között egy csomó magyar van?
Bizony ám, például 1998-ban Vári Gyula százados az Angliában, Fairford-ban megredezett Royal International Air Tattoo-n, egy híres nemzetközi légi bemutatón Mig–29-esével elnyerte az „Abszolút Kategória” győztese díjat, azaz a legnagyobb rangot, melyet vadászpilóta kaphat egy repülőnapon. És ez még nem minden: 1999-ben Vári már nem csak az „Abszolút Kategória” díját tehette büszkén vitrinjébe, hanem a „Jet Solo”-t, azaz a legjobb szólóbemutató díját együléses vadász-kategóriában is magáénak tudhatta.
És a sorozat ezzel nem állt meg: 2000-ben az angliai Cottesmore-i Légibázison tartandó repülő-shown újra magyar vadászpilótának ítélte a zsűri az első díjat, Kovács Péter századosnak, 2001. nyarán Vári ismét remekelt Fulcrumjával Cottesmore-ban, és immáron negyedszer került magyar kézbe a legjobbaknak járó díj.
2002. júliusában Vári mester „tanítványa”, Szabó „Topi” Zoltán nem okozott csalódást a harcászati repülés hazai szerelmeseinek, és immáron ötödszörre hozta haza Fairford-ból az őt megillető, legjobbaknak járó díjat.
2003–ban Topi végre itthon is bemutathatta programját a hazaiaknak a Kecskeméti Nemzetközi Repülőnapon, amellyel előtte ismét díjat nyert Fairford-ban. A bemutató repülés a hazai közönségnél is sikert aratott, és jutalmat kapott a következő kecskeméti repülőnapon, nemcsak 2003-ban, hanem 2005-ben is: ekkor Topi kollégája, Molnár „Bagira” Gábor kapta a „Jet Solo” díjat.
És hogy mitől ilyen jók a magyar égi huszárok? Biztosan szárazföldi elődeik virtusát, hivatásuk iránt érzett feltétlen szeretetét, és rátermettségét hordozzák szívükben nap mint nap az égre.
Szati
Forrás:
www.repulonap.hu
www.honvedelem.hu
www.airshowaction.com